ПОТПИСАН УГОВОР ЗА НАСТАВАК ИЗГРАДЊЕ ЖЕЖЕЉЕВОГ МОСТА
Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић потписао је данас у Београду у име Града Новог Сада анекс уговора о изградњи друмско-железничког моста преко Дунава у Новом Саду, тзв. Жежељевог моста. Анекс 1 Основног уговора који продужава Основни уговор потписали су „Железнице Србије“, извођач радова AZVI , АПВ и Град Нови Сад као органи финансирања. Затим су потписани Меморандум о разумевању између инвеститора „Железнице Србије“ и извођача радова AZVI, Уговор о начину преноса средстава за финансирање Пројекта од стране „Железнице Србије“, Управе за капитална улагања АПВ и ЈП „Завод за изградњу града“ Нови Сад, као и Уговор о финансирању за 2015. годину. Анекс уговора предвиђа додатних три милиона евра и рок од 17 месеци за завршетак изградње Жежељевог моста преко Дунава у Новом Саду.
- Задовољство ми је што је коначно дошло до потписивања докумената који су неопходни у процесу изградње Жежељевог моста у нашем граду. Драго ми је што је препознато да је Град Нови Сад учинио огромне напоре и да је преузео, веровaтано, највећу одговорност у читавом ланцу за наставак изградње тог друмско-железничког моста. Захвалан сам на подршци коју смо добили од министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић и амбасадора Мајкла Девенпорта шефa делегације ЕУ у Републици Србији, а захваљујем и „Железницама Србије“ и Покрајини, као партнерима на овом пројекту. Нови Сад и Новосађани очекују да градилиште што пре буде отворено и активно, a извођачи радова већ од сутра на лицу места и да се настави изградња. Предуго све ово траје, док огромну штету због непостојања моста трпе и Нови Сад и држава, највише услед прекида једне од најважнијих саобраћајница за Нови Сад, као што су веза са ауто-путем Београд-Суботица, веза са индустријском зоном, са Луком Нови Сад, Слободном царинском зоном, а додатно, у граду је прекинута и једна од најлепших урбанистичких целина - Београдски кеј. Дакле, у питању је вишеструка штета за Нови Сад, али и за државу, те је оправдано што постоји озбиљан национални интерес да се овај процес оконча што пре. Нисам био градоначелник када су претходни уговори склапани и не бих се упуштао у туђе разлоге и начине, а могу само да гарантујем да ће Град дати све од себе да се овај посао коначно реализује што је у интересу Града, Покрајине и државе Србије – рекао је градоначелник Вучевић.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић рекла је да укупна вредност радова на новом Жежељевом мосту сада износи око 49 милиона евра, а да су радови били обустављени зато што Покрајина није прихватала да пребаци новац Граду Новом Саду који је намењен за радове.
- Жежељев мост је два пута настрадао, стари мост 1999. године у НАТО бомбардовању а други пут приликом изградње новог моста, због незреле политике. После дугих преговора сви смо сели за један сто и омогућили наставак радова на том мосту, на том важном инфраструктурном пројекту. Рок за изградњу новог Жежељевог моста на Дунаву био је новембар 2013. године, а држава због незавршеног Жежељевог моста губи годишње четири милиона евра – рекла је Михајловић и додала да је став Владе и министарства да ниједан инфраструктурни пројекат не сме да стагнира због политике.
Нови мост ће имати два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе ширине 2,5 метара. Мост ће бити дуг 474 метра и широк 31 метар.
Нови Сад, 19. мај 2015. године